10 treningstips!

Heihei dere! ❤

Nå er det veldig lenge siden jeg har lagt ut noe i fitness kategorien, og har egentlig mye å skrive om der nå om sommeren! Tenkte jeg kunne lage ett innlegg med mine 10 beste treningstips, slik at det blir lettere å komme i gang med treningen! Håper dere liker tipsene og synes de er nyttige! :)

 

FINN MOTIVERENDE BILDER

- Finn bilder du blir motivert til å trene av på f.eks weheartit eller tumblr, og kopier desse ut sånn at du kan henge de opp på ett godt synlig sted på rommet ditt! Da husker du alltid på at du skal trene! Og med fargerike bilder, får du også mer lyst til å trene!



SOV MED TRENINGSKLÆR

- Dersom du vet at du skal trene neste dag, kan det være lurt å sove med treningsklærne på. Da vil du føle deg mer klar for trening når du står opp!

STØRRE RUMPE

- Du trenger ikke å trene rumpen gjennom styrketrening dersom du gjør det i hverdagen! Dersom du går 2 skritt eller flere opp trappen, kjenner du det strammer i rumpen siden du bruker rumpemusklene, og dermed trener du de også! Og dersom du går på turer, prøv å gå i så mange oppoverbakker som mulig, og ta sånn passe store skritt. Det funker enda bedre dersom du anstrenger deg mer og bruker mer rumpemusklene enn føttene (de må forsatt brukes altså, haha) !

SPIS SUNT

- Dette er veldig viktig uansett om du trener eller ikke! Det gir deg energi og får deg til å yte mer gjennom treningsøkten! Dersom du trener mye, er det viktig å spise mat du får mye proteiner av (til å bygge muskler osv..) ! Dette kan f.eks. være grovskiver, kjøttpålegg, egg eller meieriprodukter!

 SITRONVANN

- Dette har ikke noe å si for treningen, men det er veldig sunt! Det fungerer som ett slags detox-vann som renser kroppen, og det anbefales å drikke det hver morgen, 30 minutter før du spiser! 

TÅLMODIGHET

- Det er viktig å fokusere på treningen istedetfor resultatet! Det kan ta tid før en begynner å se resultater, så en må være tålmodig! Og ett godt tips er at dersom du sliter med å trene hver dag, er det veldig viktig at du hvertfall holder ut i 27 dager. Det sies at det tar 27 dager å endre på en vane, så dersom du klarer å trene hver dag så lenge, blir det mye lettere å forsette etter! ;)

GOD SØVN

- Å sove lenge nok er veldig viktig for å få ett godt treningsutbytte! Det hjelper deg å være 100 % fokusert, i tillegg til at det øker forbrenningen! 

UNNGÅ Å FÅ HOLD

- Dette er vell noe alle har kjent på!? Det er vondt og får deg til å ta flere pauser enn nødvendig! Men holder du deg unna mat med høyt fettinnhold eller drikke med mye sukker, er sjansen for å få hold mye mindre enn til vanlig! Ett annet tips er å ta en sten i hver hånd før du skal ut å springe, og klemme dem ganske hardt (ikke så du sliter deg ut!) . Du kan forsette å ha de i hendene når du begynner å springe, men etter en stund kan du kaste de bort, så du slipper å holde vekten av dem! Jeg selv bruker å holde de hele tiden sånn at viss jeg får hold, kan jeg klemme hånden mot ett spist punkt så jeg får vondt, og dermed ikke kjenner smerten i magen! (Smerteterskelen i håndflaten er mye sterkere, så det kommer ikke til å påvirke løpingen!)

MAGEFETT

- For å trene bort magefettet er det å løpe eller gjøre aerob trening etter styrketreningen veldig lurt! Da forbrennes flere kalorier!

FÅ SUPER KONDIS

- For å få bra kondis, er det bra å trene lite, men ofte! 4x4 intervaller sies å være veldig bra, siden det varer så kort at alle klarer å gjennomføre det! Og når du ikke holder på så lenge, klarer du å gi alt på kort tid istedetfor å måtte bruke litt krefter over lang tid! 4x4 intervallen går ut på at du jogger 4 minutter der du holder på en høy intensivitet, 4 ganger. Mellom hver gang jogger du i 3 minutter på lav hastighet!

 

Dette var alle tipsene mine! Har funnet noen av de på nettet, men de fleste bruker jeg selv i hverdagen! Synes at mange av de er veldig effektive og bra, og håper at dere synes det samme! :) Håper at dette var til hjelp for dere! ;)

Ha en fin dag videre alle sammen! ❤

6 kommentarer

sansogsamling

27.06.2015 kl.18:49

Så fine treningstips! Riktig det du sier at det er viktig å ikke bli for fokusert på resultatet, da går det bare en stund også faller man av igjen. Man må lære seg å nyte den freshe følelsen etter man har trent og den energien man får av det ellers i hverdagen. Takk for kommentaren på min blogg forresten!

randombloggnr1

27.06.2015 kl.19:06

sansogsamling: Tusen takk! :) Ja, er selv litt dårlig på å ikke fokusere så alt for mye på resultatet! Har veldig lyst på sterkere hender og magemuskler, men gir veldig lett opp! Har vell noe å lære der! :)

Emelie Christina

27.06.2015 kl.21:37

Så søt hund du hadde på headeren din, hehe :) Ha en fin kveld :)

Marthe Dybdahl

27.06.2015 kl.22:14

Fine tips!

randombloggnr1

28.06.2015 kl.09:52

Emelie Christina: Tusen takk! :) Visste ikke hva jeg skulle bruke, og synes den var så søt! <3 Fant den på weheartit, så den er dessverre ikke min...

randombloggnr1

28.06.2015 kl.09:52

Marthe Dybdahl: Takk! :)

Skriv en ny kommentar

randombloggnr1

randombloggnr1

15, Drammen

Hei! Jeg er en jente på 15 år som liker mote, trening, mat og forskjellig annet! Bildene mine er ikke i helt topp kvalitet som dere kan se, men har planer om å få kjøpt meg ett kamera i nærmeste fremtid. Ellers er bildene mine fra weheartit! Håper dere liker bloggen min!<3

Kategorier

Arkiv

hits