10 treningstips!

Heihei dere! ❤

N er det veldig lenge siden jeg har lagt ut noe i fitness kategorien, og har egentlig mye skrive om der n om sommeren! Tenkte jeg kunne lage ett innlegg med mine 10 beste treningstips, slik at det blir lettere komme i gang med treningen! Hper dere liker tipsene og synes de er nyttige! :)

FINN MOTIVERENDE BILDER

- Finn bilder du blir motivert til trene av p f.eks weheartit eller tumblr, og kopier desse ut snn at du kan henge de opp p ett godt synlig sted p rommet ditt! Da husker du alltid p at du skal trene! Og med fargerike bilder, fr du ogs mer lyst til trene!



SOV MED TRENINGSKLR

- Dersom du vet at du skal trene neste dag, kan det vre lurt sove med treningsklrne p. Da vil du fle deg mer klar for trening nr du str opp!

STRRE RUMPE

- Du trenger ikke trene rumpen gjennom styrketrening dersom du gjr det i hverdagen! Dersom du gr 2 skritt eller flere opp trappen, kjenner du det strammer i rumpen siden du bruker rumpemusklene, og dermed trener du de ogs! Og dersom du gr p turer, prv g i s mange oppoverbakker som mulig, og ta snn passe store skritt. Det funker enda bedre dersom du anstrenger deg mer og bruker mer rumpemusklene enn fttene (de m forsatt brukes alts, haha) !

SPIS SUNT

- Dette er veldig viktig uansett om du trener eller ikke! Det gir deg energi og fr deg til yte mer gjennom treningskten! Dersom du trener mye, er det viktig spise mat du fr mye proteiner av (til bygge muskler osv..) ! Dette kan f.eks. vre grovskiver, kjttplegg, egg eller meieriprodukter!

SITRONVANN

- Dette har ikke noe si for treningen, men det er veldig sunt! Det fungerer som ett slags detox-vann som renser kroppen, og det anbefales drikke det hver morgen, 30 minutter fr du spiser!

TLMODIGHET

- Det er viktig fokusere p treningen istedetfor resultatet! Det kan ta tid fr en begynner se resultater, s en m vre tlmodig! Og ett godt tips er at dersom du sliter med trene hver dag, er det veldig viktig at du hvertfall holder ut i 27 dager. Det sies at det tar 27 dager endre p en vane, s dersom du klarer trene hver dag s lenge, blir det mye lettere forsette etter! ;)

GOD SVN

- sove lenge nok er veldig viktig for f ett godt treningsutbytte! Det hjelper deg vre 100 % fokusert, i tillegg til at det ker forbrenningen!

UNNG F HOLD

- Dette er vell noe alle har kjent p!? Det er vondt og fr deg til ta flere pauser enn ndvendig! Men holder du deg unna mat med hyt fettinnhold eller drikke med mye sukker, er sjansen for f hold mye mindre enn til vanlig! Ett annet tips er ta en sten i hver hnd fr du skal ut springe, og klemme dem ganske hardt (ikke s du sliter deg ut!) . Du kan forsette ha de i hendene nr du begynner springe, men etter en stund kan du kaste de bort, s du slipper holde vekten av dem! Jeg selv bruker holde de hele tiden snn at viss jeg fr hold, kan jeg klemme hnden mot ett spist punkt s jeg fr vondt, og dermed ikke kjenner smerten i magen! (Smerteterskelen i hndflaten er mye sterkere, s det kommer ikke til pvirke lpingen!)

MAGEFETT

- For trene bort magefettet er det lpe eller gjre aerob trening etter styrketreningen veldig lurt! Da forbrennes flere kalorier!

F SUPER KONDIS

- For f bra kondis, er det bra trene lite, men ofte! 4x4 intervaller sies vre veldig bra, siden det varer s kort at alle klarer gjennomfre det! Og nr du ikke holder p s lenge, klarer du gi alt p kort tid istedetfor mtte bruke litt krefter over lang tid! 4x4 intervallen gr ut p at du jogger 4 minutter der du holder p en hy intensivitet, 4 ganger. Mellom hver gang jogger du i 3 minutter p lav hastighet!

Dette var alle tipsene mine! Har funnet noen av de p nettet, men de fleste bruker jeg selv i hverdagen! Synes at mange av de er veldig effektive og bra, og hper at dere synes det samme! :) Hper at dette var til hjelp for dere! ;)

Ha en fin dag videre alle sammen! ❤

6 kommentarer

sansogsamling

27.06.2015 kl.18:49

S fine treningstips! Riktig det du sier at det er viktig ikke bli for fokusert p resultatet, da gr det bare en stund ogs faller man av igjen. Man m lre seg nyte den freshe flelsen etter man har trent og den energien man fr av det ellers i hverdagen. Takk for kommentaren p min blogg forresten!

randombloggnr1

27.06.2015 kl.19:06

sansogsamling: Tusen takk! :) Ja, er selv litt drlig p ikke fokusere s alt for mye p resultatet! Har veldig lyst p sterkere hender og magemuskler, men gir veldig lett opp! Har vell noe lre der! :)

Emelie Christina

27.06.2015 kl.21:37

S st hund du hadde p headeren din, hehe :) Ha en fin kveld :)

Marthe Dybdahl

27.06.2015 kl.22:14

Fine tips!

randombloggnr1

28.06.2015 kl.09:52

Emelie Christina: Tusen takk! :) Visste ikke hva jeg skulle bruke, og synes den var s st! <3 Fant den p weheartit, s den er dessverre ikke min...

randombloggnr1

28.06.2015 kl.09:52

Marthe Dybdahl: Takk! :)

Skriv en ny kommentar

randombloggnr1

randombloggnr1

15, Drammen

Hei! Jeg er en jente p 15 r som liker mote, trening, mat og forskjellig annet! Bildene mine er ikke i helt topp kvalitet som dere kan se, men har planer om f kjpt meg ett kamera i nrmeste fremtid. Ellers er bildene mine fra weheartit! Hper dere liker bloggen min!<3

Kategorier

Arkiv

hits